Indické kuracie ragú so šošovicou a paradajkami

Indická kuchyňa ponúka množstvo inšpirácií. Milujem ju pre jej korenia, vône a pestrosť chutí. Je príjemný spestrením nášho európskeho jedálničku a naviac, je prekvapivo nízkokalorická, pritom sýta. Napríklad ako toto kuracie ragú so šošovicou a paradajkami.

Suroviny:

  • 500 kuracích pŕs (môžete nahradiť stehnami, kľudne aj s kosťou)
  • 1 cibuľa
  • 1 – 2 strúčiky cesnaku
  • Olivový olej
  • 100 g červenej šošovice
  • 150 g nakrájaných červených paradajok
  • čerstvá alebo mrazená petržlenová vňať (2 lyžice)
  • korenie: rímska rasca, kurkuma, koriander, kardamón, červená mletá paprika
  • podľa chuti: pikantná papriková pasta alebo chilli papriky
  • 100 ml kokosového mlieka
  • Trochu citrónovej šťavy

Pracovný postup:

Najprv som si nakrájala cibuľu a mäso, očistila strúčiky cesnaku. Cibuľu som krájala len na prúžky. Olej som rozohriala a znížila teplotu. Do oleja som nasypala a nechala rozvoňať korenie, ktoré som namlela (červenu paprika, kurkuma) a natĺkla v mažiari (rímska rasca, koriander). Kurkumy som použila 2 lyžice a papriky tiež, koriandru a rímskej rasce za čajovú lyžičku, kardamónu 1/2 lyžičky.

Do rozvoniavajúceho korenia som nasypala cibuľu a cesnak a miešala. Po chvíľke som pridala aj mäso, premiešala a nechala zatiahnúť. Mäso som podliala 2 dcl vody, zvýšila teplotu, priviedla do bodu varu, prisypala šošovicu. Keď znova zovrelo, tak som znížila teplotu, priliala deci kokosového mlieka a zakryla hrniec. Občas treba pozrieť, čo sa v hrnci deje a miešať odspodu, aby jedlo neprihorelo.

Paradajky som nasekala, kým sa mäso so šošovicou varilo. Premiešala som ich s vňaťou a pridala do hrnca, keď šošovica zmäkla.

Čo vyžaduje trošku kumštu je odhadnúť správne kedy a či priliať trochu vody (max. 1 dcl), alebo či radšej už pridať paradajky, ktoré ragú pekne nariedia. Ide o to, že kým je šošovica tvrdá, paradajky by sa nemali pridávať, pretože obsahujú kyselinu, a tá zabraňuje, spomaľuje varenie strukoviny. Preto by sa mali paradajky pridávať až v závere varenia. Dobre uvarené ragú má primerané, rovnomerné množstvo pevnej aj tekutej zložky.

Podávanie

100 g ragú obsahuje 94 kcal, 56% bielkovín, 26 % sacharidov (z toho 8 % cukru), 18 % tuku a žiadny cholesterol. Ragú je jemne pikantné, ideálne je posypať ho ešte nasekanými koriandrovými alebo petržlenovými listami. Ku rímskej rasci krásne chuťovo ladia. Ak by sa vám jedlo zdalo príliš pikanté, pridajte na tanier aj lyžicu kyslej smotany. Ku tomuto ragú sa hodí ryža, chlebové placky alebo naan.


Novinky Spoza plota

Chcete viac takýchto článkov alebo receptov? Stačí sa prihlásiť na odber Noviniek a budete dostávať pravidelné sezónne recepty e-mailom! V novinkách nájdete recepty zo sezónnych surovín, gurmánske tipy na víno, a súhrny aktuálne publikovaných článkov na blogu Spoza plota. Jednoducho vám nič neutečie.

Leave a Comment

Vaša e-mailová adresa nebude zverejnená.

*

Táto webová stránka používa Akismet na redukciu spamu. Získajte viac informácií o tom, ako sú vaše údaje z komentárov spracovávané.